Professional organizing

Als professional organizer ben ik lid van de Nederlandse Beroepsvereniging van Professional Organizers. De NBPO is de enige beroepsvereniging van professional organizers in Nederland. De vereniging spant zich in om de kwaliteit van de uitoefening van het beroep door de aangesloten organizers te bewaken en te verbeteren.

Professional organizers gebruiken gedegen methoden en deskundigheid om de levens van hun klanten te verbeteren. Door middel van maatwerk en het aanleren van organisatievaardigheden, helpen zij hun klanten om grip te krijgen op spullen, administratie, tijd, taken en financiën.

Hoe kun je je tijd zo benutten dat je aan de belangrijke zaken toekomt en je niet gehaast voelt? Hoe kun je je spullen of informatie zo beheren, dat je alles snel kunt vinden met een gevoel van overzicht en controle? Een professional organizer zorgt voor een antwoord op deze vragen.

Gedragsverandering

De werkzaamheden van een professional organizer zijn erop gericht om blijvende veranderingen te bewerkstelligen ten aanzien van gedragspatronen die het leven thuis voor hun klanten onnodig bemoeilijken. Dit met als doel dat effectief, ontspannen en met plezier kan worden geleefd. De structuur die en het overzicht dat een professional organizer aanbiedt, fungeren in de regel niet als doel maar als middel om een hogere kwaliteit van leven te kunnen bereiken.

Een professional organizer begeleidt bij:

  • Analyse van knelpunten
  • Stellen van prioriteiten
  • Het bedenken van oplossingen
  • Het geven van adviezen en praktische tips
  • Het direct samen toepassen van deze tips en adviezen
  • Het maken van een planning voor nu en straks

Bron: Nederlandse Vereniging van Professional Organizers (NBPO)

Wanneer kun je mijn hulp inschakelen?

  • Je hebt teveel spullen in huis
  • Je hebt een achterstand met opruimen van spullen in huis
  • Je hebt moeite met keuzes maken
  • Je hebt de papieren administratie niet op orde
  • Je hebt een ongeorganiseerde mailbox of computer
  • Je hebt een gebrek aan tijd en overzicht
  • Je hebt een niet goed werkende agenda
  • Je hebt hulp nodig bij het organiseren van een verhuizing
  • Je hebt een onoverzichtelijke werkplek
  • Je hebt behoefte aan kennis en vaardigheden van organiseren en structureren

Resultaten

  • ruimte en overzicht in huis, administratie, agenda en op de werkplek
  • rust in het hoofd
  • betere kwaliteit van leven
  • betere balans tussen privé leven en werk
  • tijdwinst

Bij toetreding als lid van de NBPO heb ik een gedragscode ondertekent. Dit betekent dat ik professioneel, zorgvuldig en discreet ben.