Over mij

Even voorstellen

Mijn naam is Saskia van Leenen. Ik ben 47 jaar en ik woon in een gezellig en opgeruimd appartement te Breda-Noord samen met mijn katten Bella en Zoey.

Je kunt mij het beste omschrijven als een enthousiaste, vriendelijke en opgewekte vrouw met een groot empathisch vermogen en oprechte interesse in mensen. Ik ben zorgzaam, behulpzaam en georganiseerd. Daarnaast ben ik geduldig, kan ik goed luisteren en denk ik in oplossingen.

In mijn vrije tijd breng ik graag tijd door met mijn katten, familie, vrienden en kennissen. Ik onderneem graag ontspannende activiteiten zoals een dagje sauna, wandelen in de natuur, een bioscoopje of genieten van een heerlijk diner. Er is zoveel om van te genieten en dat vind ik erg belangrijk!

Nu ik al een aantal jaren woon in de provincie West-Brabant voel ik mij echt verbonden met deze regio, met de stad Breda en haar inwoners. Ik houd van de vriendelijkheid en openheid van de mensen en voel mij als Bourgondiër echt thuis in deze stad.

Mijn roots liggen ergens anders, namelijk in de Hoekse Waard. Dit is een eiland in de provincie Zuid-Holland, onder de rook van Rotterdam. Ik ben opgegroeid in het dorp Numansdorp en kan terugkijken op een fijne jeugd.

Als klein kind al wilde ik graag naar de grote stad. Zo gezegd zo gedaan dus op mijn 21e verhuisde ik vanuit het ouderlijk huis naar een appartement in Rotterdam. Ik ben daar ook gaan werken. Circa 15 jaar geleden ben ik verhuisd naar Breda.

Ervaring

Na het afronden van mijn MBO opleiding wilde ik graag aan de slag! In 1991 ben ik mijn carrière gestart als administratief medewerker bij Price Waterhouse. In de jaren erna heb ik bij een aantal verschillende werkgevers gewerkt in voornamelijk administratief en commercieel ondersteunende functies. Het langste heb ik in loondienst gewerkt bij Euretco Wonen B.V.

Na een aantal jaren in dienst te zijn bij Euretco realiseerde ik mij dat ik mijzelf verder wilde ontwikkelen. Dat maakte dat ik een HBO opleiding commerciële economie ben gaan volgen aan de Avans Hogeschool in Breda. Ik woonde en werkte op dat moment al in Breda en volgde mijn studie in de avonduren. Deze heb ik succesvol afgerond. Door mijn groei en persoonlijke ontwikkeling gingen er deuren voor mij open en kreeg mijn carrière een andere wending. Ik startte als accountmanager en later nog in de functie van projectmanager.

In 2011, middenin de crisis, moest ik wegens een reorganisatie Euretco Wonen B.V. verlaten. Dat was een heftige en emotionele ervaring. Na 12 jaar deze vertrouwde plek achter je laten, dat was niet niks en hakte er stevig in.

Vervolgens ben ik in de wereld van brandbeveiliging en brandpreventie terechtgekomen. Een compleet andere tak van sport maar ook weer erg interessant. Ik werkte in commerciële functies als accountmanager sales en after-sales.

Langzamerhand realiseerde ik mij dat ik niet gelukkig was in mijn werk. Het werken in een commerciële organisatie waar de focus ligt op het behalen van hoge targets eiste zijn tol. Goed was nooit goed genoeg. Het koste veel te veel energie en ik kon niet meer opladen. Ik raakte burn-out en was gedwongen om te stoppen met mijn werk.

Na de beëindiging van het arbeidscontract met mijn werkgever in 2017 volgde een lange adempauze op werkgebied. Deze periode had ik nodig om te herstellen van mijn burn-out, goed voor mijzelf te zorgen en om weer voor mijzelf duidelijk te krijgen wat ik wilde met mijn leven en waar ik echt gelukkig van word.

Dat was een enorm leerzame periode. Ontdekken wat echt belangrijk voor je is. Het besef dat alles mag en kan en dat jij degene bent die mag beslissen wat de volgende stap gaat worden in je leven. Geen rekening houden met anderen maar jezelf centraal stellen en kiezen voor iets wat je echt graag wilt. Waar je hart sneller van gaat kloppen.

De grote stap

In de periode dat ik bij mijzelf naar binnen ben gegaan heb ik ontdekt dat ik heel blij wordt van opruimen, organiseren en structureren. Ongemerkt ben ik daar altijd wel mee bezig. Bij mijzelf thuis of voor anderen. Daarnaast sta ik graag klaar voor mensen om hen van goed advies te voorzien met als doel ze vooruit te helpen en om ervoor te zorgen dat ze het zelf ook kunnen.

En dit is precies waarom het beroep van professional organizer heel goed bij mij past. Met mijn passie voor opruimen, organiseren en structureren kan ik mensen helpen om weer rust, ruimte en overzicht in hun leven te krijgen. Als geen ander weet ik dat rust in je hoofd enorm belangrijk is zodat er ruimte en overzicht ontstaat om te genieten van de dingen die je echt graag wilt doen.

In 2017/2018 heb ik de opleiding tot professional organizer voor de particuliere markt gevolgd van De HuishoudCoach.

En in april 2018 heb ik mijn bedrijf Organizing op Maat opgericht. Als professional organizer help ik mensen op de particuliere markt en op de zorgmarkt om ruimte en overzicht te krijgen in hun huis, administratie, agenda en werkplek. Ik doe dit op een persoonlijke en deskundige manier. Discretie en respect staan hoog in het vaandel.

Tevens heb ik mij aangesloten bij de NBPO (De Nederlandse Vereniging van Professional Organizers) waardoor ik goed op de hoogte kan blijven van de laatste ontwikkelingen op mijn vakgebied en mijzelf kan blijf ontwikkelen.

Als je bij mij aanklopt voor hulp, dan gaan we echt samen aan de slag. Ik leer jou om keuzes te maken en zo weer overzicht te creëren. Hierbij vind ik het heel belangrijk dat er een goede vertrouwensband ontstaat. Ik luister dan ook altijd goed naar iemands verhaal en hulpvraag en neem uitgebreid de tijd voor al mijn cliënten. Als je mij inschakelt, ben ik er ook echt om jou te helpen zodat jij weer gestructureerder leert denken en werken en
voortaan ook weet hoe je het overzicht kunt bewaren.

Ieder mens is uniek, net als iedere hulpvraag, dus ik lever telkens weer hulp op maat!

Opgeruimde groeten,

Saskia van Leenen